Ubezpieczenie budynków rolnych

Ubezpieczenie budynków wchodzących w skład gospodarstwa rolnego to nie tylko obowiązek! To pewne zabezpieczenie na wypadek ich zniszczenia przez żywioły. 

Co warto wiedzieć o obowiązkowym ubezpieczeniu budynków?

Ponizej znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z obowiązkowym ubezpieczeniem budynków wchodzących w skład gospdoarstwa rolnego. Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na poszukiwane pytanie napisz do nas, a konsultant skontaktuje się z Tobą w możliwie jak najkrótszym czasie.

Jaki budynki muszą być ubezpieczone?

Obowiązek ubezpieczenia dotyczy wszystkich budynków wchodzących w skład gospodarstwa rolnego. Zgodnie z ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych to wszystkie obiekty budowlane o powierzchni pow. 20 m2, (trwale związane z gruntem, posiadające fundamenty i dach), będące w posiadaniu rolnika.

Pamiętaj! Obowiązkowi ubezpieczenia nie podlegają budynki, których stan techniczny osiągnął 100% zużycia, bądź przeznaczone do rozbiórki.

Kiedy powstaje obowiązek ubezpieczenia budynku?
Obowiązek ubezpieczenia budynku powstaje z dniem jego pokrycia dachem.
Na jaki okres jest zawierana taka umowa?

Taka umowa jest zawierana na 12 miesięcy.

Przed jakimi zdarzeniami chroni ubezpieczenie?

Ubezpieczenie obejmuje skutki następujących zdarzeń losowych:

  • ogień,
  • huragan,
  • powódź,
  • podtopienie,
  • deszcz nawalny,
  • opady śniegu,
  • grad,
  • piorun,
  • eksplozja,
  • obsunięcie się ziemi,
  • tąpnięcie,
  • lawina,
  • upadek statku powietrznego.

 

Jak określana jest suma ubezpieczenia budynków?

Suma ubezpieczenia ustalana jest przez ubezpieczającego, oddzielnie dla każdego budynku. Suma ubezpieczenia budynku rolniczego może odpowiadać wartości:

  • - rzeczywistej, czyli wartości w stanie nowym pomniejszonej o stopień zużycia technicznego budynku,
  • - nowej, czyli nie uwzględniającej zużycia technicznego – w odniesieniu do budynków nowych oraz takich, których stopień zużycia technicznego nie przekracza 10%.

Likwidacja szkód - zgłoś szkodę

Szanowni Państwo,

 

informujemy, że od piątku 13 października br. od godz. 22.00 do niedzieli 15 października br. do godz. 22.00 prowadzone będą prace techniczno-konserwacyjne powodujące niedostępność systemu zgłaszania szkód on-line. Szkody występujące w powyższym okresie można będzie zgłosić od poniedziałku 16 października br.

 

Informujemy również, że w przypadku szkód z ubezpieczeń majątkowych (domów, mieszkań i innych budynków)  powstałych na skutek nawałnic, huraganów, gradobicia itp. klienci mogą rozpocząć naprawę przed wizytą rzeczoznawcy. Prosimy jednak, aby najpierw wykonali zdjęcia miejsca zdarzenia oraz zniszczeń np. telefonem komórkowym. Następnie można rozpocząć sprzątanie, naprawę uszkodzeń lub zabezpieczyć mienie. Prosimy jednak o zachowanie uszkodzonych elementów do czasu kontaktu pracownika Warty oraz o zachowanie wszystkich faktur i kosztorysów.

 

Za wszelkie utrudnienia serdecznie przepraszamy.

Zespół HDI

Zgłoś szkodę:

  • FORMULARZ ZGŁOSZENIA SZKODY (chwilowo nieczynny)
  •  

Infolinia

22 449 99 99
Pon-Pt 08:00-20:00
Sb 08:00-16:00

Znajdź placówkę