Klienci HDI mogą liczyć na szybką pomoc

Intensywne opady i burze w niektórych regionach kraju powodują, że klienci będą potrzebowali szybkiej reakcji ubezpieczyciela. Centrum Obsługi Klienta mobilizuje wszystkie siły, żeby sprawnie wypłacać odszkodowania i pomagać poszkodowanym przez żywioły posiadaczom polis marki HDI.

Osoby odpowiedzialne ze sprawną obsługę zgłoszeń szkód z polis HDI na bieżąco monitorują sytuację pogodową. Każdy sygnał o możliwych intensywnych opadach czy burzach powoduje, że przygotowują się do sprawnego przyjęcia zwiększonej liczby zgłoszeń od klientów – czy to dotyczących szkód czy próśb o organizację pomocy w ramach usługi assistance.

Pomoc w razie potrzeby

W miarę potrzeb zwiększana jest obsada Centrum Obsługi Klienta, żeby możliwie płynnie przyjmować zgłoszenia roszczeń. Kontakt telefoniczny jest ważny, bo ubezpieczenie mieszkaniowe HDI Twój Dom może zawierać opcję tzw. assistance katastroficznego. Zapewnia ona zorganizowanie i pokrycie kosztów pomocy w razie zniszczenia lub uszkodzenia mienia przez żywioły. Na przykład jeśli dom zostanie zalany i nie będzie nadawał się do zamieszkania, zostaną pokryte koszty zakwaterowania mieszkańców w hotelu nawet do 90 dni. Dodatkowo klienci mogą liczyć na organizację i pokrycie kosztów koszty transportu mienia do miejsca składowania. Usługi assistance katastroficznego są pokrywane nawet do 15 tys. zł.

Uproszczone ścieżki likwidacji

Posiadacze polis HDI przez telefon mogą nie tylko uzyskać pomoc, ale też odszkodowanie. Z danych za 2013 r. wynika, że aż 50% szkód z ubezpieczeń mieszkaniowych było zlikwidowanych w tzw. trybie uproszczonym, czyli bez udziału rzeczoznawcy. Decyzja o wypłacie może być podjęta w trakcie rozmowy telefonicznej. Wystarczy albo ustna informacja od klienta na temat rozmiarów zniszczeń, albo analiza dosłanych przez niego dokumentów czy zdjęć. Można to zrobić korzystając ze funkcjonalności na stronie hdiubezpieczenia.pl, która pozwala dosłać dokumenty do szkody zarejestrowanej w czasie rozmowy telefonicznej.

Warto zgłaszać on-line

W okresach zwiększonej liczby szkód żywiołowych bardzo dobrze sprawdza się możliwość zgłoszenia szkody wyłącznie za pomocą strony internetowej. Dokładne opisanie zniszczeń oraz dosłanie dokumentów czy zdjęć przyspiesza pracę likwidatora. Może on po odebraniu takiego zgłoszenia szybko podjąć decyzję i zaproponować odszkodowanie w trakcie rozmowy telefonicznej. Przelew jest wysyłany następnego dnia po akceptacji przez klienta wyceny szkody.

Więcej rzeczoznawców

Nie wszystkie sprawy można zamknąć w sposób uproszczony. Dlatego mobilizowane są też siły rzeczoznawców. Procedury przewidują wysłanie w rejony szczególnie dotknięte przez żywioły rzeczoznawców, pracujących zwykle w innych miejscach Polski. W razie potrzeby do akcji wkraczają również rzeczoznawcy z firm zewnętrznych. Wszystko po to, żeby maksymalnie skrócić czas oczekiwania na oględziny.

Przypominamy. Marka HDI jest znakiem towarowym stosowanym przez TUiR "WARTA" S.A., pod którym spółka oferuje ubezpieczenia dla klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw.